Ben je een online marketeer in hart en nieren en sta je open voor uitdagingen? Dan ben jij misschien wel dé persoon die wij zoeken!
Functieomschrijving
Karama Solidarity is een non-profit organisatie die noodhulp en duurzame ontwikkeling biedt aan de meest kwetsbaren overal in de wereld.
Waardigheid, zelfredzaamheid en verantwoordlijkheid voor elk mens. Dit zijn de sleutelwoorden van onze visie en missie.
Jij denkt graag strategisch en kan met jouw skills van online marketing het platform van Karama Solidarity op een hoger niveau brengen. Daarbij haal je graag ook energie uit het hands-on uitvoeren en plannen van campagnes.
Je zet online webcampagnes op, onderhoudt en optimaliseert de online kanalen in het kader van de campagnes om donateurs te verwerven en te behouden. Je denkt actief mee en werkt nauw samen met andere collega’s om de bestaande workflow te optimaliseren.
De marketingacties die je neerzet, zijn onverwacht, to the point en maken nieuwsgierig.
Profiel
Je hebt een overtuigende werkervaring op zak in online marketing of een diploma digitale marketing, webmarketing is zeker een meerwaarde.
Je:
• hebt voeling welke boodschappen en afbeeldingen het beste zullen scoren op FB & IG;
• bent snel weg met verschillende systemen en programma’s;
• kan goed omgaan met last minute opdrachten;
• hebt een vlotte pen en een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en beschikt over een goede kennis Frans;
• bent creatief en kan zowel een saai pakje spaghetti in een even ijzersterke copy verpakken als een campagne bedenken met een treffende invalshoek;
• hebt ervaring met Facebook ads, IG en commerce;
• beschikt over een goede kennis van Microsoft Office, Canva, …
Maar je bent vooral een gedreven marketeer die voldoening haalt uit zijn/haar werk!
Jobgerelateerde competenties
• Strategieën opstellen om de fondsenverwerving te vergroten
• Campagnes voor fondsenwerving sturen die aan KS zijn gekoppeld
• Ontwikkelingsstrategie bepalen of ertoe bijdragen samen met andere teamleden
• De ontwikkeling en de uitvoering van het marketingplan controleren
• Promotiemiddelen voor sociale media uitdenken en de uitwerking controleren
• Mee online strategieën uitbouwen voor donateurs (influencers)
• De betrokkenheid van de donateurs vergroten
• Modereren van de discussies van donateurs op FB & IG
• Relevante campagnes bedenken voor de lancering van nieuwe projecten en de content hiervoor uitwerken
• Het gepaste conversiedoel voor ogen hebben en hierop afsturen
• Pittige advertenties en social posts bedenken
• Het resultaat van je teksten analyseren en ze optimaliseren
• Heldere en overtuigende teksten in begrijpelijke taal schrijven, aangepast aan de huisstijl
• Creeëren van visuele content (foto’s, video’s) voor sociale media
Persoonsgebonden competenties
• Je bent een teamplayer maar kan ook zelfstandig werken.
• Je bent een creatieve denker, proactief en stressbestendig.
• Je bent iemand die resultaatgericht is, commercieel en flexibel.
Aanbod
Je komt terecht in een familiaal en dynamisch team waar humor leeft met de beste collega’s die je je kan inbeelden.
Een non-profit in Brussel (Sint-Jans Molenbeek) waar creativiteit en orde elkaar afwisselen en verse muntthee uit een theepot komt.
Een werkcultuur van respectvolle, open en “directe” communicatie.
Met voldoende verantwoordelijkheid en vertrouwen in elkaar om samen duurzame projecten waar te maken.
De online marketing is jouw speeltuin. Voor al je inzet ontvang je een correct loon in lijn met jouw profiel en ervaring.
Startend met een contract van bepaalde duur, overdag met ruimte en kansen om te groeien.
Graag jouw CV en motivatiebrief te sturen naar Mr.BOUZIANE op het volgende e-mailadres: [email protected] vóór 4 maart 2021